DeZorgfirma heeft zeer strikte voorwaarden in de keuze bij welke fabrikanten ze haar producten inkoopt. DeZorgfirma levert alleen kwalitatief hoogwaardige producten die een CE keurmerk hebben. De CE-markering geeft aan dat het product voldoet aan alle wettelijke eisen van de EU op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu. Om te controleren dat het betreffende product een keurmerk heeft kunt u ten alle tijden de conformiteitsverklaring opvragen. De Zorgfirma wil u een veilig gebruik van uw product garanderen met een levensduur die u mag verwachten van zo'n product.

DeZorgfirma geeft op alle onderdelen van het product wat u gekocht heeft die niet aan slijtage onderhevig zijn dan ook volledige garantie . In de Nederlandse wet staat geen vaste periode maar de periode wat je van een betreffend deugdelijk product mag verwachten. Dit kunt u hier teruglezen. De vermelde garantieperiodes op de site zijn indicaties van de fabriek maar DeZorgFirma zal zich ten alle tijden aan de wet houden.

Reparaties die vallen onder garantie;

Soms gebeuren er onvoorziene  dingen en kan er helaas bij aflevering of gedurende het gebruik van het product iets aan uw product gaan mankeren wat binnen de garantievoorwaarden valt. Als dit het geval is dan wordt dit natuurlijk zonder kosten door de DeZorgFirma verholpen. Hiervoor zijn 2 mogelijkheden;

Garantie reparatie op afstand:

Middels een mail of telefoongesprek verteld u welk onderdeel iets mankeert of niet goed werkt en zendt ons het unieke productnummer van het product toe samen met een foto van het mankement. Veel zorgproducten bestaan uit weinig onderdelen daarom zijn het vaak simpele reparaties . Als uw probleem een relatief simpele reparatie betreft stuurt DeZorgFirma  u kosteloos een vervangend onderdeel toe wat u zelf kunt vervangen. Dit is de makkelijkste en snelste manier om uw product weer in topconditie te krijgen. Het is natuurlijk ook mogelijk om van uw product onderdelen te bestellen die bijvoorbeeld versleten zijn door gebruik. Voor deze onderdelen mailen we dan de factuur en als die betaald is sturen we de producten naar u op zodat u ze daarna zelf (of een handige kennis) kunt monteren.

Garantie reparatie door DeZorgFirma

Als de reparatie op afstand geen oplossing is kan onze specialist ervoor zorgen dat uw product weer in topconditie naar u wordt teruggestuurd, hier gaan natuurlijk wel enige werkdagen overheen. Hiervoor moet u wel het product bij ons in Kortenhoef terug te komen brengen, of laten bezorgen, om de reparatie uit te voeren. U kunt zelf het product komen brengen of u stuurt deze kosteloos per post toe (u dient het product dan wel bij een post.nl punt af te geven). DeZorgfirma repareert het product en stuurt het kosteloos weer aan u terug.
Als u uw product ter reparatie aanbied omdat er bijvoorbeeld onderdelen door gebruik versleten zijn krijgt u vooraf een duidelijke offerte van de kosten van de reparatie, dus u ervaart nooit verrassingen achteraf. DeZorgFirma heeft geen technische dienst die ter plaatse het product kan komen repareren.

Let op, als na inspectie blijkt dat uw reclamatie niet onder de garantie valt of dat er na inspectie niets aan het product mankeert zijn de gemaakte kosten voor uw rekening, hieronder vallen bijvoorbeeld eventuele verzend-of voorrijkosten.

Als u een product terugstuurt waarbij u heeft afgesproken dat wij de retourkosten betalen is het zo dat wij alleen het standaard tarief a € 6.95 betalen, als u ervoor kiest om het met een duurdere methode te versturen is dat voor uw eigen rekening.

Reparaties die buiten de garantie vallen;

Onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn vallen helaas buiten de garantie. Dit betekent dat bijvoorbeeld slijtage aan remmen, verbogen en /of gebroken remkabels, geknikte electra kabels enz. niet onder de garantie vallen omdat deze afhankelijk zijn van gebruik en/of gebruiksintensiteit. Mocht de reparatie buiten de garantie vallen dan kunt u bij DeZorgFirma terecht om uw product weer in topconditie te laten brengen.

NB; Bewaar altijd de verpakking van uw product zodat u in geval van een reparatie  deze in de doos aan ons kan toesturen. De kartonnen verpakking is altijd eenvoudig plat op te vouwen zodat deze niet al te veel ruimte inneemt.

U bent zelf verantwoordelijk voor het retourneren van het product.

Wilt u aanspraak maken op het herroepingsrecht?

Als u uw bestelling hebt ontvangen maakt u de doos open en haalt u het product voorzichtig uit de verpakking. Doe in eerste instantie voorzichtig met het verpakkingsmateriaal want als u een pakket wilt terugsturen hebt u dit materiaal waarschijnlijk nog nodig. Nu kunt u het product binnen even uitproberen. Als het product u niet bevalt kunt u het terugsturen door gebruik te maken van uw herroepingsrecht. Als u de producten ook buiten gaat uitproberen komen er gebruikssporen op het product zal DeZorgFirma ze niet meer terugnemen, als er wielen aan het product zitten is schoonmaken hiervan niet voldoende. U kunt gebruik maken van uw herroepingsrecht voor alle producten die u bij DeZorgFirma besteld. Er zijn echter producten die uitgesloten zijn van het herroepingsrecht, dit zijn de diverse hygiëne producten zoals bijvoorbeeld toiletstoelen, postoelen, matrassen, toiletverhogers enz. Er zijn ook producten die wij op uw verzoek in elkaar zetten, op deze producten geldt het herroepingsrecht ook niet.

Binnen 2 weken retour

Als u uw herroepingsrecht wilt inroepen moet u ervoor zorgen dat het product uiterlijk binnen 14 dagen na de afleverdatum weer bij ons terug is. De kosten voor de retour zenden van het product zijn voor uw eigen rekening. Als u deze kosten wilt vermijden kunt u het product ook terugbrengen. Om het herroepingsrecht proces goed te laten verlopen vragen wij u om ons

Retourformulier voor herroeping te gebruiken en dit samen met het product in de verpakking mee te sturen en het formulier daarnaast ook te mailen naar info@dezorgfirma.nl.

 

Originele verpakkingen

DeZorgFirma neemt alleen retourzendingen in behandeling waarvan het product in onbeschadigde en de originele verpakkingen zit. Daarna wordt het product gecontroleerd en als dit ook ongebruikt en onbeschadigd krijgt het aankoopbedrag teruggestort. De wettelijke termijn hiervan is van 14 dagen na ontvangst van het product en het bedrag wordt terugbetaald via het aangegeven bankrekeningnummer op het formulier, minus eventuele betaaltoeslagen als die van toepassing zijn.

Zelf naar het postkantoor

U kunt uw bestelling bij ontvangst aan de deur niet meteen met de postbezorger mee teruggeven, de postbezorger mag uw pakket niet aanpakken. U moet de bestelling zelf bij bijvoorbeeld het postkantoor voor verzending aanbieden of retourbrengen bij DeZorgFirma. Als u uw bestelling aan de deur weigert of dat het via een afhaalpunt weer retour komt zullen de kosten hiervan via ons lopen en in mindering worden gebracht op het bedrag wat wij aan u moeten terugbetalen.

Beschadigde producten

Als het product wat u teruggestuurd heeft beschadigd is aangekomen bij DeZorgFirma is DeZorgFirma gerechtigd om een gedeelte van de prijs in mindering te brengen op het originele retour te betalen bedrag. De hoogte van dit bedrag is natuurlijk afhankelijk van wat de beschadiging(en) zijn. Mocht u dit voorstel niet goed genoeg vinden kunt u natuurlijk altijd uw bestelling weer op komen halen of het weer opgestuurd krijgen tegen de normale verzend vergoeding. Als u een bestelling terugstuurt waarbij wij samen hebben afgesproken dat DeZorgFirma de retourkosten betaald is het zo dat wij alleen het standaard tarief a € 6.95 betalen, als u ervoor kiest om een andere retourmethode te nemenen die meer kost dan is dat voor uw eigen rekening.

Het retouradres

DeZorgFirma
T.A.V Retourafdeling
Rading 154, 1231KE
Loosdrecht, Noord-Holland